Jeśli chcesz sprawdzić czy Twój organizm jest dobrze odżywiony, albo często łapiesz infekcje, a może towarzyszy Ci ciągłe uczucie zmęczenia.

Zapraszam Cię do wykonania analizy pierwiastkowej włosów. Jest to bezinwazyjny, wiarygodny sposób sprawdzenia i oceny stanu organizmu i jego potrzeb. Wynik zawiera obszerny opis, analizę oraz wskazówki dotyczące diety i suplementacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

 

Zapraszam do kontaktu, wykorzystując moją wiedzę i doświadczenie chętnie Ci pomogę w tematach z zakresu wsparcia zdrowia i urody. 

Cynk to kolejny ważny składnik mineralny, który stymuluje układ odpornościowy, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy jesteśmy narażeni na przeziębienia i grypę.

 

Pomaga również zachować zdrową skórę, włosy i paznokcie. Dlatego w naszej diecie nie powinno zabraknąć produktów pochodzenia zwierzęcego, szczególnie chudego mięsa, żółtek jaj i żywności pochodzenia morskiego (największa ilość cynku znajduje się w ostrygach). Cynk znajdziemy też w wątrobie i serach podpuszczkowych oraz w kaszy gryczanej.

 

Choć w warzywach i owocach cynku zwykle jest mniej, to jednak można go uzupełniać sięgając po grzyby, chrzan, zielony groszek, fasolę, groch, buraki ćwikłowe, marchew, brukselkę, szpinak, seler i cebulę. Znajdziemy go także w drożdżach piwnych. Jego bogatym źródłem są również orzechy (także pestki słonecznika i dyni), produkty zbożowe z pełnego przemiału.

 

W takie właśnie produkty powinna obfitować zdrowa dieta. Niestety bywa tak, że mimo dobrze skomponowanej diety, organizm reaguje obniżonym wchłanianiem cynku.

Nasze jelita to prawdziwe centrum dowodzenia!

 

Zamieszkuje je mikroflora bakteryjna. Gdy jest zróżnicowana, chroni nas przed bakteriami, grzybami i wirusami. Dlatego można pokusić się o stwierdzenie, że odporność mieszka w jelitach.

Około 70 % immunologicznie aktywnych komórek zlokalizowanych jest w błonach śluzowych naszych jelit, a odpowiedni poziom dobrych bakterii w jelitach, to prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

 

Dlatego unikaj cukru i rafinowanej mąki, odrzuć śmieciowe jedzenie, a sięgaj po zdrowe kiszonki, które zawierają dużo kwasu mlekowego sprzyjającego namnażaniu się dobrych bakterii.

To właśnie zmniejszenie się ilości dobroczynnej mikroflory, może być powodem skłonności do złego nastroju, gorszego samopoczucia i spadku odporności organizmu.

 

Kiszona żywność, w tym szczególnie lubiana kiszona kapusta dostarcza naszemu organizmowi cennych składników dla flory bakteryjnej, a zarazem wspomaga odporność. Kiszona kapusta to także dobre źródło witaminy C, która pomaga organizmowi w walce z przeziębieniem i wirusami. Kiszonki wpływają korzystnie na proces trawienia.

A wiadomo, że im lepiej trawimy, tym szybciej i efektywniej przyswajamy cenne składniki z pożywienia. Bakterie znajdujące się w kiszonkach pomagają również w usuwaniu szkodliwych produktów przemiany materii, dzięki czemu nasz organizm szybciej i efektywniej się regeneruje.

Warto zadbać o dobry nastrój, higienę, sen, aktywność fizyczną, dobrze zbilansowaną dietę i suplementację.

 

Jesienią szczególnie ważne jest wprowadzenie do diety warzyw korzeniowych, które mają dużo wartości odżywczych. Na co dzień niedoceniane buraki, marchew, pietruszka, rzepa, seler czy pasternak są doskonałym źródłem witamin: C, A, E. Są sycące, rozgrzewające i co ważne nietuczące. Można z nich zrobić pyszną zupę krem lub surówkę.

 

W okresie jesieni i zimy warto również częściej sięgać po rozgrzewające przyprawy i z ich dodatkiem pić pyszne i zdrowe herbatki. Na przykład herbatkę z goździkami i sokiem malinowym, rozgrzewający napar z kurkumy, herbatkę lipową lub herbatkę z imbirem, cytryną i miodem. To co lubisz i tak jak lubisz.

Warto dostarczyć organizmowi więcej witaminy C, która pomoże zneutralizować wolne rodniki i zadba o odporność.

Znajdziemy ją w natce pietruszki, jabłkach, papryce, a nawet w ziemniakach.

 

Dla uzupełnienia jej poziomu warto sięgnąć po witaminę C firmy Nutrilite. To suplement diety zawierający koncentraty bioflawonoidów cytrusowych pozyskiwanych z całych owoców, w tym cytryn, mandarynek, pomarańczy i grejpfruta. Formuła o przedłużonym uwalnianiu, zapewniająca maksymalne wchłonięcie, bez strat, jak ma to miejsce przy zażywaniu dużych dawek lub tabletek o natychmiastowym uwalnianiu.

Witamina C odporność Nutrilite

Dlatego dla utrzymania w odpowiedniej kondycji naszego układu pokarmowego i odpornościowego gorąco polecam wyjątkowy produkt Nutrilite Balance Within!

 

To aż 6 miliardów bakterii wytwarzających kwas mlekowy w jednej pysznej saszetce!

Są to dwa żywe szczepy baterii wykazujące wysoką tolerancję na działanie kwasu, co daje pewność że znakomita ich większość dotrze do jelit!!

Witaminy B6 i B9 (kwas foliowy) dodatkowo wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

Wtedy warto uzupełnić niedobory cynku suplementem diety o dobrej wchłanialności i przyswajalności.

 

Moja sprawdzona propozycja to: Mineral Sticks Zinc firmy Nutrilite, który uzupełni codzienne zapotrzebowanie organizmu na cynk wspomagając prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i jednocześnie zadba o Twoje włosy skórę i paznokcie.

Jedna saszetka zawiera 10 mg cynku (zalecana dawka dzienna) w postaci granulatu o pomarańczowo-cytrynowym smaku, który łatwo rozpuszcza się w ustach i nie wymaga popijania. Jest to doskonała formuła dla prowadzących aktywny tryb życia oraz dla osób mających problemy z połykaniem tabletek.

Firma Nutrilite wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie opracowała również produkt, który jest dedykowany dla dzieci.

 

Nutrilite™ Kids Wsparcie odporności Plus zawiera 4 niezbędne składniki wspierające zdrowie Twojego dziecka:

  • witaminę D,

  • pozyskiwaną między innymi z owoców zielonej aceroli witaminę C,

  • cynk

  • szczepy bakterii wytwarzające kwas mlekowy

 

Suplement został przygotowany w wygodnej formie proszku o lekko słodkim smaku co ułatwi podanie go dziecku bezpośrednio na język lub po przez dodanie go do napoju (z wodą lub sokiem) czy do posiłku (np. do płatków zbożowych).

Czosnek NUTRILITE:

  • zawiera allicynę

  • nie zawiera sztucznych substancji słodzących, barwników, aromatów, ani konserwantów.

  • stanowi bogate źródło przeciwutleniaczy, które wspierają zdolność antyoksydacyjną organizmu

  • wspomaga działanie układu odpornościowego,

  • pozytywnie wpływa na utrzymanie prawidłowych funkcji układu oddechowego,

  • wspiera utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu oraz homocysteiny we krwi,

  • wspomaga mięsień sercowy,

  • zatrzymuje rozrost bakterii,

  • obniża ciśnienie krwi.

 

Warto z niego skorzystać i osobiście przekonać się o jego niezwykłym i szerokim działaniu!

Działanie czosnku w okresie szalejących infekcji znamy i podziwiamy już od dawna. Często jednak unikamy go ze względu na specyficzny, niezbyt przyjemny zapach. Z pomocnym rozwiązaniem tego problemu przychodzi firma Nutrilite z tabletką czosnku o niezwykle skoncentrowanej sile działania i formule uwalniania. Jedna tabletka odpowiada zjedzeniu dwóch główek świeżego czosnku, która rozpuszcza się dopiero w jelitach i ma delikatny smak mięty zapobiegając nieprzyjemnemu zapachowi.

Wiemy, jak w dbaniu o odporność, ważny jest odpowiedni poziom Witaminy D, często zwanej witaminą życia. Dzięki odpowiedniej diecie możemy zaspokoić ok. 20 proc. zapotrzebowania na witaminę D.

Jednym z najbogatszych w nią źródeł są tłuste morskie ryby i jajka, a konkretnie żółtka.

 

W ramach utrzymania odpowiedniego jej poziomu proponuję

suplementację witaminę D firmy Nutrilite - pozyskiwaną z naturalnych źródeł.

Poza wspieraniem prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego witamina D pomaga również w utrzymaniu zdrowych mięśni, kości i zębów.

Co w takim razie ma pozytywny wpływ na naszą odporność?

Ponieważ lepiej jest zapobiegać niż leczyć, to o odporność organizmu warto dbać przez cały rok! Profilaktyka zawsze była i jest najważniejsza! Szczególnie ważne jest to w okresie jesienno-zimowym, aby przeziębienia i wirusy omijały nas szerokim łukiem!

 

Na obniżoną odporność ma wpływ wiele czynników:

  • skażenie środowiska,
  • stres,
  • brak aktywności fizycznej,
  • nadwaga i otyłość,
  • źle odżywiony organizm, zbyt mało witamin w diecie, zwłaszcza Wit D, a za dużo węglowodanów,
  • przebywanie w zamkniętych, źle wentylowanych pomieszczeniach,
  • palenie papierosów,
  • nadużywanie alkoholu,
  • przegrzane kaloryferami powietrze wysuszające śluzówkę nosa i gardła, czyni je bardziej podatnymi na zakażenia i infekcje,
  • zarywanie nocy i ogólnie zbyt mała ilość snu.

Jak naturalnie budować odporność?

Jak zadbać o swoje zdrowie i w pełni cieszyć się urokami jesieni?

Zdrowy tryb życia i odżywianie - na co zwrócić uwagę?

Po jakie produkty warto sięgnąć żeby wzmocnić organizm?

 

Naturalne wsparcie odporności

18 października 2021

Mikroflora bakteryjna - zadbaj o swoje zdrowie

Witamina C - podstawowe wsparcie odporności

Pierwiastek zdrowia i odporności - CYNK

Czosnek - naturalny antybiotyk

Witamina D - podstawowy element dobrego samopoczucia i odporności

Artistry Skin Nutrition - nowa linia kosmetyków, która zawiera 4 różne preparaty do wykonania pierwszego, bardzo ważnego etapu pielęgnacji. Zatem jak wykonać skuteczne, a zarazem bezpieczne oczyszczanie twarzy? Czy wystarczy
Jak naturalnie budować odporność? Jak zadbać o swoje zdrowie i w pełni cieszyć się urokami jesieni? Zdrowy tryb życia i odżywianie - na co zwrócić uwagę? Po jakie produkty warto
Prawdą jest, że piękna skóra to zdrowa skóra.  A jej zdrowie i piękno zaczyna się już pod jej powierzchnią, dlatego o nasze zewnętrznie zauważalne piękno warto zadbać kompleksowo od wewnątrz,

Zapraszam do lektury moich pozostałych artykułów o zdrowiu i urodzie

Wizaż LOGO